søndag den 23. juli 2017

Štybar, Vakoč a spol. V Británii vyrazili v šiestich, prežili aj v troch

Na začiatku ich bolo šesť.

Deň pred štartom sa Mark Cavendish, Fernando Gaviria, Mark Renshaw, Matteo Trentin a Štybar s Vakočem prechádzali v teplákových súpravách počas tímovej prezentácie. Všetkým na tvárach hrali úsmevy od ucha k uchu.

Kto by sa taky neusmieval pred tak nadšeným publikom, aké v Británii je?

Prvá etapa bola ako stvorená pre domáceho miláčika - Marka Cavendishu . Manxman ale v cieľovej rovinke nestačil na Taliana Vivianiho a Etixx si tak musel na svoje prvé víťazstvo ešte deň počkať. "Asi som sa príliš sústredil na Greipela.Vivianiho som si vôbec nevšimol, ale Gratulujem mu, zaslúži si to, "povedal 30 ročný Cavendish.

Hneď v druhej etape sa do úniku dostal Petr Vakoč a po sólovej jazd e si došiel ako pre víťazstvo, tak pre žltý trikot vedúceho pretekára. "Išiel som najväčší hranu v živote, siahol som si na úplné dno," komentoval po prejazde cieľom vyčerpaný Vakoč. "Teraz skúsime žltý trikot udržať, ale v šiestich ľuďoch držať vedenie šesť etáp? Bude to ťažké. "

Akoby to 23 ročný mladík tušil.O 24 hodín neskôr bolo všetko inak.

Asi štyri kilometre pred cieľom tretej etapy britský komentátor David Harmon kričí do mikrofónu: "Katastrofa pre Etixx-Quick Step, na zemi je žltý trikot, Petr Vakoč!"

Ten do cieľa dobehne so stratou 10 minút po boku Gaviria a Zdeněk Štybar neskôr pridá fotku na Instagram sa slovami: "Pozerám z okna a myslím na Petra. Snáď príde čo najrýchlejšie z nemocnice s dobrými správami. "Nepríde.

" Mám len odreniny a zlomený konček ľavého ukazováka. Zatiaľ neviem, či sa postavím na štart štvrtej etapy, "hovorí s nádejou v hlase. Dopoludnia na štarte štvrtej etapy je jasné - Vakoč ďalej pokračovať nebude.

A bolo ich päť.

Štvrtá etapa končila bláznivým dojazdom letiaceho balíka.Gaviria bol určený ako posledný muž ku Cavendish. "Mal som dnes priviezť Marka na poslednú dvojstovku. Keď som sa však pozrel okolo seba 400 metrov pred cieľom, Mark bol zavretý a nemohol šprintovať. Tak som sa rozhodol, že to skúsim, "priznal po etape čerstvý víťaz. "Je to dôležitý deň mojej kariéry, vyhral som nad najlepšími šprintérov na svete."

Na štarte piatej etapy už ale Gaviria chýbal. "Má nejaký zápal v kolene, preto som sa ho rozhodli z preventívnych dôvodov stiahnuť. Je mladý a tak veľké vzdialenosti jede prvýkrát v živote, "vysvetľoval tímový doktor Yvan Vanmol.

A boli štyria.

Aj napriek tomu hneď v ďalšej etape bojoval Zdeněk Štybar o ďalší triumf.Vo výjazde na Hartside Fell obsadil štvrtú priečku, už bol šiesty celkovo.

V šiestej etape zase vyrazil do úniku Matteo Trentin. Po celodennej námahe ho 2 kilometre pred cieľom došiel žltý muž - Edvald Boasson Hagen. Nor potreboval nabehnúť cenné sekundy na svojich konkurentov, Trentin naopak využil príležitosť a na páske ho přespurtoval. Tretie víťazstvo za šesť etáp pre tím Etixx-Quick Step a 50. výhra v sezóne! "Pre mňa to je úžasné. Za posledný 15 dní som vyhral trikrát, "pripomenul Trentin svojej predošlej víťazstvo na francúzskom etapáku Tour de Poitou Charentes.

To už ale v závode nebol ani Mark Cavendish, ktorého zastavil pád v priebehu etapy. "Myslím, že bude v pohode.Je teraz na klinike v Manchestri, ale podľa mňa svetový šampionát pôjde, "komentoval odstúpenie Cavendishu po etape športový riaditeľ stajne Brian Holm.

A zostali tri.

A v troch došli aj zostávajúce dve etapy. No, došli…

V tej siedmej spurtoval na � �tvrtom mieste prvej preživší Renshaw. V tej poslednej potom pre tretie miesto došiel druhý preživší Trentin. A tretí mušketier Štybar udržal celkovo piate miesto.

Ako vidno, aj v troch sa dá na najvyššej úrovni vyhrávať.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar